Zakończenie prac związanych z usuwaniem azbestu w Pasłęku


W Pasłęku zakończono prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest. Odbiór niebezpiecznych materiałów odbył się w dniu 22 stycznia 2025 roku na trzech nieruchomościach na terenie gminy. W całym przedsięwzięciu usunięto łącznie 8,27 tony azbestu, który został zdeponowany na wysypisku w Małociechowie.

Za realizację zadania odpowiedzialna była firma ECO-POL z Pruszcza, która wykonała prace na podstawie umowy zawartej w listopadzie 2024 roku. Działania te są częścią ogólnopolskiego programu wspieranego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, który ma na celu eliminację azbestowych pokryć dachowych w gospodarstwach rolnych. Beneficjenci programu otrzymali środki na realizację przedsięwzięcia z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

W ramach naboru wniosków, który miał miejsce w czerwcu 2024 roku, trzy gospodarstwa rolnicze zgłosiły chęć przystąpienia do projektu i wszystkie zostały zakwalifikowane do usunięcia szkodliwych materiałów. Całość przedsięwzięcia została w pełni sfinansowana, a gmina Pasłęk uzyskała dotację pokrywającą 100% kosztów kwalifikowanych, które łącznie wyniosły nieco ponad 6000 zł. Proces rozliczania wykonanych prac jest obecnie na etapie końcowym.

Źródło: Urząd Miasta Pasłęk


Oceń: Zakończenie prac związanych z usuwaniem azbestu w Pasłęku

Średnia ocena:4.67 Liczba ocen:23


Zobacz Także