Obowiązek zgłaszania wyrobów zawierających azbest w Pasłęku


Burmistrz Pasłęka przypomina mieszkańcom o istotnym obowiązku związanym z wyrobami zawierającymi azbest. Właściciele, zarządcy oraz użytkownicy nieruchomości, na terenie których znajdują się takie materiały, muszą sporządzać odpowiednie informacje. Dokumentacja ta, przygotowywana w dwóch egzemplarzach, jest istotnym elementem zgodności z przepisami prawa. Właściwe terminy składania informacji dla różnych grup użytkowników również zostały określone.

Właściciele nieruchomości, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej, zobowiązani są do składania jednej wersji dokumentu do 31 stycznia każdego roku w Urzędzie Miejskim w Pasłęku. Przedsiębiorcy oraz podmioty prawne natomiast przekazują swoje egzemplarze do Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Pozostały egzemplarz informacji należy przechowywać przez rok, aż do sporządzenia następnej dokumentacji.

Dodatkowo, przepisy nakładają na właścicieli oraz użytkowników nieruchomości obowiązek regularnej kontroli stanu wyrobów azbestowych. W przypadku przeprowadzenia takiej inspekcji, należy sporządzić ocenę stanu oraz możliwości bezpiecznego użytkowania tych materiałów, a dokument ten dołączyć do pozostałej dokumentacji obiektu. Dla obiektów, które posiadają książkę obiektu budowlanego, ocena powinna być włączona do tego dokumentu, zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. W związku z powyższym, mieszkańcy Pasłęka powinni pilnować swoich obowiązków w zakresie zarządzania azbestem, aby zapewnić sobie oraz innym bezpieczeństwo zdrowotne.

Źródło: Urząd Miasta Pasłęk


Oceń: Obowiązek zgłaszania wyrobów zawierających azbest w Pasłęku

Średnia ocena:4.96 Liczba ocen:15


Zobacz Także